Ízek & Horizontok

Nyaralás a Kanári-szigeteken

1 hét Tenerifén és La Palmán - Beszámoló

2024. február 24. - davidkrny

20200914_134711.jpgA Kanári-szigetekről sokan azt gondolják, hogy a kanárimadárról kapták nevüket. Pedig ez épp fordítva van. A szigetek neve a latin Canariae Insulae névre, vagyis a "kutyák szigete" elnevezésre vezethető vissza. Hogy valóban számtalan kutya élt-e a szigeteken, vagy igazából tengeri kutyákról, azaz fókákról árulkodik az elnevezés, talán sosem fog kiderülni.

Neve mellett a Spanyolországhoz tartozó hét szigetből álló autonóm közösség sok más érdekességet tartogat; és sokkal többet kínál, mint gyönyörű strandok és hajnalig tartó bulik. Mindegyik sziget vulkáni eredetű, ám legtöbbjük karakteresen különbözik a másiktól. Tenerife hegyes vidékei mellett Fuerteventura lankásabb, míg Gran Canaria csaknem kör alakú szigetének egyik része buja zöld, míg másik fele sivatagos. Ez a három sziget a legfontosabb a régióban, és a kontinensről érkező legtöbb repülőjárat is ezek egyikén landol. A többi szigeten is vannak repterek, ám helyben érdemesebb hajóval közlekedni.

Mi 4 napot töltöttünk Tenerifén és 3-at La Palmán, elsősorban kirándulással, autózással, és strandolással. Szerettünk volna egy kisebb szigetet is meglátogatni, ezért mentünk el La Palmára, ami zöldebb, mint Tenerife, és számos természeti látnivalót tartogat. Egy egyhetes utazás tehát szuper ízelítő a szigetek szokszínűségéből.

La Palma

Ugyan Tenerifére érkeztünk, másnap már el is hagytuk a szigetet Los Cristianos kikötőjéből La Palma felé. Este persze még jól belakmároztunk friss halakból és tengergyümölcseiből, és megkóstoltuk a helyi krumplit is. A papas arrugadas apró, héjában főtt krumpli, amit picón szósszal tálalnak.
20200912_214555.jpgEredetileg tengervízben főzték a krumplit, hiszen a kevés ivóvíz volt a szigeteken. Ma ez már nem feltétlenül van így, de az igazán autentikus ízért valóban tengervíz sósságú vízben főnek a burgonyák, így mire picit megszáradnak, a só szépen kiválik a héjukon. Tenerife déli, kopár hegyeit komppal hagytuk magunk mögött másnap reggel.

La Palma déli része

A kicsivel több mint 3 órás átkelés, és a szállásunk elfoglalás után, La Palma déli része felé vettük az irányt. Ahogy arra számítottunk is, itt az utak szűkebbek, kevesebb a település és sokkal bujább a növényzet, mint Tenerifén. A San Antonio vulkán által formált tájon a tengerparton van a Playa de Echentive, ami egy vulkáni homokos strand.
20200913_181528.jpgKicsivel beljebb az El Ajibe nevű természetes medencéket találjuk, melyeknek vize kellemesen melegebb, mint a tenger.
Az este beköszönte előtt még elautóztunk a Playa de Charco Verde nevű strandhoz.

Platáno és kutyatejkaktusz

Útközben számos helyen láthattuk a híres kanári banánültetvényeket. Ez a növény igazából a banán egy változata. A gyümölcs görbébb, vastagabb, édesebb, mint a nálunk kapható banán. Energia és keményítő tartalma is magasabb, és a spanyolok platáno néven ismerik.
A szigetek kopár hegyein jól megélnek a különféle pozsgások és kaktuszfélék. Az egyik jellegzetes kanári kaktuszféle, a kutyatejkaktusz szinte mindenhol megtalálható, és könnyen felismerhető.

Reggeli séta Santa Cruz de la Palmában

Santa Cruz de la Palma a La Isla Bonitának is nevezett sziget fővárosa. Reggeli sétánkat a Plaza la Almeda téren kezdtük, ahol megtalálható Kolumbusz Kristóf egyik hajójának, a Santa Mariának a másolata. A Calle Dr. Pérez Camacho utcából hamarosan sétálóutca lesz, és ugyan többször is nevet vált, ám egészen a kikötőig kisétálhatunk rajta.
20200914_103531.jpgÚtközben érdemes megállnunk egy kávéra az El Café de Don Manuel kávézóban egy cortadóra. A spanyolok nagyon rövid tejeskávéja espressóból, kevés gőzölt tejből, és még kevesebb tejhabból áll. A közelben található hangulatos téren áll a Parroquia Matriz de El Salvador templom. Szintén nincs távol a díszes épületben lévő városi piac, ahol friss gyümölcsöket, sajtokat és kenyereket vásárolhatunk.

Roque de los Muchachos

A sziget északi-középső részét egy hatalmas beomlott kráter, a Caldera de Taburiente uralja, amelynek legmagasabb pontja, a Roque de le Muchachos 2426 méter magas. Ide jól kiépített autóút vezet, ami jóllehet roppant kanyargós, de a csúcshoz közeledve lélegzetelállító kilátósokban lehet részünk a felhők felett.
20200914_132012.jpgFelérve, rövid gyaloglás után több kilátópontról csodálhatjuk meg a krátert, a sziget déli részét, sőt a távolban, a szomszédos El Hierro szigetét is.
20200914_131502.jpgJó tanács, hogy használjunk napvédőt, hiszen ezen a magasságon nagyon gyorsan le lehet égni. A viszonylag gyors szintváltozás miatt a fejünk is megfájdulhat, ezért fontos, hogy elegendő vizet igyunk.

Piscinas de la Fajana

La Palmán sok természetes medencét találhatunk a tengerparton, az egyik ilyen a Fajana településen található, ahová a Roque de los Muchachos után, még beugorhatunk egy fürdőzésre.

Los Tilos és El Cubo de la Galga

Terveink szerint mindkét völgyben kirándultunk volna, ám Los Tilosra csak rövid időnk jutott. Ez Európa egyik utolsó babérlevelű erdeje, és egy vízesés is található itt.

Az El Cubo de la Galga nevű területen a kirándulás esőerdei, őserdei hangulatú erdőben vezet. A körtúra körülbelül 10 km hosszú, így kényelmes tempóban 4 óra alatt teljesíthető. Számos kilátópont, régi híd, és vízvezeték mellett vezet az ösvény.

Playa de Nogales

Ez a strand inkább a szörfösöknek kedvez hatalmas hullámaival. A parkolóból rövid gyaloglással érhetünk le a partra. Az ösvényről szép kilátás nyílik a sziget déli partjaira.

Tenerife

La Palma zöld tájairól ismét komppal tértünk vissza Tenerifére. Első utunk itt a híres Los Gigantes sziklafal közelébe vezetett. A Playa de los Guíos nevű strandról szép kilátás nyílik, a helyenként 600 méter magasságig felszökő sziklafalakra.
20200916_103140.jpgMi egy borús, kora délelőttön, a koronavírus-járvány idején jártunk itt, így szinte senkivel sem találkoztunk.

San Cristóbal de la Laguna

A sziget második legnagyobb városában egy kellemes délutánon, estén jártunk. A város nagyon hangulatos központtal rendelkezik. A Catedral az Avenida Trinidad és a Plaza del Adelantado környéki kis utcákban nagyszerű sétákat lehet tenni.
20200916_201105.jpgVacsorára a Kanári-szigetek egyik hagyományos ételét a ropa vieja egytálételt próbáltuk a Tasca Faracho étteremben. A többféle húsból, krumpliból és csicseriborsóból készülő étel igen laktató és méginkább ízletes.
20200916_210815_2.jpgAz étterem további fogásai, mint például az articsóka szintén nagyszerűek, akárcsak a kiszolgálás. Jó tudni, hogy a hagyományos spanyol éttermek szokás az ételeket egymással megosztani, így mindenki többféle fogást is megkóstolhat.

Tenerife északi része

A TF-12 nevű út a sziget északi részén körülbelül nyugat-keleti irányba húzódó hegygerincén vezet végig. Az út mentén számos szuper kilátópontot találhatunk. A Mirador Cruz del Carmen mellett pedig erdei ösvényeket is találunk egy rövid sétára.
20200917_123714_2.jpgTovábbhaladva a főútról letérve a Mirador Bailaderonál a gerinc egyik legmagasabb pontján vagyunk. Innen állítólag szép a kilátás, ám ottjártunkkor nagyon szeles, felhős volt az idő. A látványosság így az volt, ahogy a dél-keletről érkező felhők átbuknak a gerincen.

Az út végén, már sziget északi részének déli partján található a híres Playa de Las Teresitas strand. Sárga homokját Afrikából hozták ide, nyugalmát pedig hullámtörők védik, így nagyon kellemes itt strandolni.
20200919_203224.jpgAz óriási partszakaszon a parkolók mellett, büféket, éttermeket, mosdókat és zuhanyzókat is találunk.

Teide helyett La Orotava

Terveink szerint libegővel jutottunk volna fel a Teide vulkán csúcsára. Ez a hegy Spanyolország legmagasabb csúcsa, 3718 méter magas. Feljutásunkat az időjárás hiúsította meg, hiszen a nagy szél miatt nem közlekedett a felvonó, és a felhők miatt amúgy sem élvezhettük volna a kilátást fentről.

La Orotava városa a Teide északi lejtőin található hangulatos város, szép kilátással az óceánra.

Ami kimaradt: Santa Cruz de Tenerife

Programunkban ugyan szerepelt a sziget fővárosának meglátogatása is, ám a kellemes strandok és természetes medencék miatt végül mégis kimaradt.

A Kanári-szigetek igazi élmény lehet, hiszen az emberek kedvesek, a klíma kellemes, az ételek kiválóak, a gyümölcsök frissek és zamatosak. Számos strand és természetes medence közül választhatunk, és szállásokból sincs hiány.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.